Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

2009 - mitt liv.

Jag tror att 2009 har varit det året då jag utvecklats allra mest och jag har lärt mig mycket.
Jag har lärt mig att resa mig upp även fast saker och ting går fel ibland. Jag har lärt mig att vissa personer inte är värda att beundra. Jag har lärt mig att jag är jag och att det kommer jag alltid att vara. Dessutom har jag lärt mig att jag aldrig ska ta någon skit - bättre än såhär kan jag aldrig bli.

Nu låter det säkert som att jag är en självgod groda som bara skryter om mig själv och mina framsteg. Bloggandet har gjort mig mycket mer självsäker, och jag är väldigt självsäker i verkliga livet också. I verkligheten visar jag dock inte min självsäkerhet lika mycket, eftersom att jag inte orkar med att spela bitch.. Jag menar, det finns bara en - och det är jag. Nej, haha. ;) Ni betyder mycket ni, bloggläsare.
Självklart finns det inte år med bara framgång. Till exempel har/hade jag 3 vänner, två personer kände jag bättre och en lite mindre.. Men alla 3 vänner bytte skola. Sjutton vad jag saknade dem! Men det är deras val, och jag skulle aldrig byta skola bara för att några av mina vänner gör det. Jag trivs på min skola och då ska inte jag byta. Jag ska aldrig göra någonting jag inte vill för någonannans skull.
Jag har blivit mer självständig också. Jag kanske fortfarande är mammas och pappas lilla flicka, vilket jag antagligen alltid kommer att vara - men ta resan till Göteborg med klassen tex. Jag längtade inte hem en enda sekund, och vad roligt vi hade det! "Charles har en ikon, haha!" Ja, vi hade det väldigt roligt och skämtade om Charles och jag åkte balder och lisebergsbanan. Det var en magisk dag tillbringad tillsammans med så många olika personer.

År 2009 har varit både dåligt och bra, men jag är inte längre den deppiga och sura lilla tjejen som jag var i början av året. Jag har blivit någon som man kan kalla för mänsklig, men ändå... Omänsklig. Jag tror att det till största del har varit bloggandet och musiken som förändrat mitt liv. Och det, är jag jäkligt glad över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.