Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Ärligheten varar längst...

Jag sitter och tänker på hur många det är som ljuger. "Jag fick MVG i alla ämnen" kanske är lätt att säga på bloggen, men det är svårare att ljuga om när "grattis"-kommentarerna har slutat och folk istället kräver bildbevis.
På en sida jag är medlem på har nästan alla fått MVG i alla ämnen. Jag tycker det är lite konstigt, för MVG ska vara svårt att få - speciellt i åttonde klass då eleverna inte har uppnått alla krav som behövs för att få MVG. Dessutom är det ju inte så bra om lärarna ger alla elever MVG - oavsett resultat, eller hur?

Jag skulle aldrig kunna ljuga om mina betyg eller vad jag gör en vanlig dag. Jag tror inte det funkar i längden att skriva "jag var i stan idag, åh vad jag shoppade" fast man inte ens har varit i stan. Någon gång blir man avslöjad, och dessutom... Jag kanske är tråkig nu, men jag är nästan aldrig i stan. Jag erkänner att jag är hemma och hjälper mammis att baka och spelar Wii med min pappa - problem med det? Jag lever ett helt vanligt Svennebanan-liv och jag tycker inte att det är något fel med det. Visserligen kan det ju bli lite tjatigt för läsarna att läsa om min fnuttiga vardag i längden, men det är ju trots allt ni som väljer att läsa min blogg. Jag tvingar er ju inte.

Det här blev ganska torfligt, men jag tror mest att det är jag som behöver skriva av mig.
Och jag kommer inte att få VG-MVG i alla ämnen i 8:an, inte i 9:an heller för den delen. Jag är jag och det är det som är det fina med livet.

Kram er chey lolli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.