Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

BLOGGA = på schemat?!?

Jag har precis kommit på en sak... Tänk vad underbart det skulle vara med bloggtid på schemat i grundskolan och gymnasiet!
Det finns ju i princip inga nackdelar med att blogga. Man får bättre svenska, läser vad andra tycker och tänker om saker och ting. Dessutom kan bloggandet vara en väg in i rätt riktning när det gäller framtiden. Man får också chansen att göra sin egen grej och utvecklas som person. Vet ni att bloggare har bättre självförtroende än vanliga människor?

3 ggr x 30 minuter i veckan vore bra. Annars kunde det kanske vara lite mindre pass, så 5 ggr x 15 minuter kanske? Det skulle vara underbart att få göra det jag älskar i skolan. Dessutom tror jag att alla elever skulle komma varandra närmare.

Inte för att jag tror att det skulle fungera men... Jag fortsätter att drömma.


Kommentarer
Postat av: Dennis

Haha, som nyårslöfte... nja. Vill inte tvinga mig till det, vill vilja. Och det gör jag! Dessutom håller jag på att fundera ut andra nyårslöften.



//



Jag tror inte att bloggtid på schemat skulle funka speciellt bra, kolla liksom hur pinsamt många skriver. Och intressant, dessutom finns det inte en lärare som kan lära ut i ämnet. Skriva kort-intressant och provocerande. Men visst man kan drömma! Om du vill ha svenska någon slags lektion i blogg och internet-skrivande bör du snacka med din svensklärare, och övertala henne om VARFÖR. Då kan du säkert få 3-4 tillfällen. Lycka till!

2009-12-29 @ 19:37:55
URL: http://attvaratjugo.blogg.se/
Postat av: Dennis

Indeed, men det är värt ett försök!:)

2009-12-29 @ 19:55:17
URL: http://attvaratjugo.blogg.se/
Postat av: m a l i n

håller med om att det skulle va skönt med lite bloggtid i skolan!



svar: tack så mycket :) den översta är en vädursblandning, den i mitten är en renrasig dvärgvädur och den på bilderna längst ner än blandning mellan löwen och svärgvädur :D



vad heter din kanin då? :)

2009-12-29 @ 20:13:17
URL: http://malinolsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.