Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Dikt

Vad händer bortom bergen,
Är lyckan större där?
I sådana fall undrar jag,
varför är inte jag där?


What happens beyond the mountains,
Is there greater happiness?
In this case, I wonder,
why are not I there?



Många vet inte att jag har fått flera dikter publicerade i tidningar, läst upp dikter för hela skolan och att jag har blivit kallad "talang" inom poesi.
Jag vet inte riktigt om det är så. Jag bara skriver som jag känner och sedan får det bli bra, helt enkelt. Jag tror det inte fungerar att sitta och tänka "det här måste bli en bra dikt, det här måste bli en bra dikt". Jag antar att det mest handlar om att brinna för det man gör.

Psst...
Jag skriver knappt aldrig dikter längre. Nu bloggar jag mest, men jag tycker fortfarande att det är roligt att leka med ord och försöka förstå var orden betyder för mig. Ord som "lycka", "kärlek" och "saknad" är mina favoritord. Men det kan ju bero på att jag är ganska dramatisk av mig också, men mer om det en annan gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.