Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Hej alla föräldrar, här är den perfekta julklappen till ert barn!



Jag har precis läst ut jag brukar gå på farliga ställen av Cecilia Modig. Boken var... Verklighetstrogen och visar att allting inte bara går bra hela tiden.
Man får följa 3 personer i boken och får inblick i deras liv. En av huvudpersonerna fastnade jag lite extra för, det var Lotta. Hennes pappa hade somnat när han körde bil och en lastbil hade kört in i bilen. Lotta skadade sina ben och fick börja vänja sig vid att sitta i rullstol.
I Lottas klass planeras en klassresa och klassen kommer överens om att den ska gå till ett visst ställe. När allting är bestämt ser läraren Lotta och utbrister "Lotta, det är nog inte ett så handikappsanpassat ställe! Men var inte ledsen, det kommer fler chanser för dig att åka på klassresa och då räknar vi med att du följer med."

Jag blev så arg när jag läste det. Visserligen är det ju "bara" en bok, men det här förekommer i verkligheten också.
Det finns många handikappade i världen men det ska inte förändra deras liv. De handikappade ska kunna ta sig fram på alla ställen som vi utan rullstol kan ta oss fram på. 
Ett handikapp ska vara som ett vanligt liv.

Boken är jättebra och värd att läsa! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.