Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Lucia


Jag hade nästan helt glömt bort att det är Lucia idag, vad tiden går fort! Men idag är det i alla fall Lucia och jag kommer inte att titta på något Luciatåg i år. Jag missade ju somsagt niornas Luciatåg som var i fredags då jag var sjuk.
Jag minns i femman när femmorna skulle ha hand om Lucia. Det var jätteroligt! Jag tycker alla julsånger är så fina, och det tyckte många märkte jag... Endel började nämligen gråta för att de tänkte på döda/sjuka släktingar/personer, och jag förstår dem helt - men om man är med i ett Luciatåg kan man ju för sjutton gubbar inte börja gråta under framträdandet! ;)
Jag älskar Luciatåg och i nian kommer jag absolut att vara med i Luciatåget. Jag skulle inte vilja vara Lucia, men tärna är jag gärna. (Haha, rim!) 

Har du varit med i något Luciatåg någon gång? Berätta!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.