Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Pepparkaksbakning

Idag på förmiddagen åt jag och mamma vår "mysfrukost" som vi äter varje söndag. Idag hade vi en annanasmarmelad, det var jättegott! Vi hade melon, sharon och kiwi också, mums.
Efter vi ätit frukost satte vi igång att baka pepparkakor! ^^ Det blev jättefina pepparkakor, förutom att 1½ plåt blev bränd ungefär... Men det händer när man bakar pepparkakor. :P
Jag tycker det är mycket mysigare att baka egna pepparkakor än att köpa en burk pepparkakor för 20 kr i affären. Det gör ingenting om pepparkakorna inte blir perfekta, det blir bara finare om de är lite ojämna. Det gäller att så det fina i bakningen. :)

Nu ska jag snart äta lunch, idag blir det potatissallad på burk och rostbiff! Mamma och pappa ska äta potatisgratäng till rostbiffen, men jag är inte så mycket för färdigköpt potatisgratäng. Därför väljer jag att äta potatissallad istället. ^^ Jag vet att det inte är så bra med mat man köper som är färdig, men det är otroligt enkelt och enkelhet skadar inte! 
Vad ska ni göra idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.