Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Badat idag

Hej!

Idag har jag varit i skolan, på idrotten så hade vi bad. Det är en liten simhall där jag bor, inget märkvärdigt med den eller så. Det är en bassäng för motionssimning och så är det en bassäng för mindre barn. Simhallen ska kanske läggas ner, det stod om det senast idag i tidningen! Men egentligen skulle det inte göra så mycket, vi får ändå bara bada cirka 2-3 gånger per termin eftersom att skolan inte har råd... Och om det inte finns simhall här kanske vi skulle få åka till Rosenlund i Jönköping och bada, vem vet? Rosenlund är förresten mycket roligare än den här lilla simhallen. Fast då skulle vi nog antagligen bara få åka en gång om året eller så, eftersom att det är så dyrt med buss...(för skolan alltså) Jag tror att simkunnigheten hos mindre barn skulle minska också när det inte längre skulle finnas en simhall i närheten.
Idag på badet så skulle vi simma 10 längder, varav 6 längder bröstsim och 4 längder ryggsim! Jag tycker att jag är bäst på ryggsim, fast jag kör såklart amatörvarianten - jag fixar inte den där "veva med armarna"-varianten. Men jag är väl ganska så bra på att simma, inte sämst och inte bäst. När vi hade simmat våra längder skulle vi stå på händerna i vattnet, det är verkligen svårt! Men jag gjorde så gott jag kunde och det gick väl ihop sig till slut, hyfsat i allafall! Efter det skulle man sjunga en sång under vattnet, och så skulle kompisen (som också är under vattnet) lyssna och försöka komma på vad det är för någon låt. Det gick väl sådär, ingen av tjejerna i klassen orkade anstränga sig så mycket eftersom att killarna bara hade simmat runt 3 längder innan de tog fritt och började stöka runt i bassängerna. Konstigt att idrottsläraren accepterade det, men aja! Sedan kom killarna och frågade ifall vi ville vara med och köra en lek med en boll i vattnet - det ville vi såklart! Man ska göra mål och så, vi körde killarna mot tjejerna. Det var ganska så roligt - tills ingen orkade koncentrerade sig längre! ;p

När jag kom hem från skolan åt jag falafel och strips som min mamma hade värmt upp till mig, jättesnällt! ♥ Sedan satt jag och mamma och pratade lite om skoldagen innan jag gick ut till min älskade kanin och gav henne mat. Efer det satte jag mig vid datorn och började ladda över bilder från mobilen. På bilden nedanför tycker jag att jag är väldigt lik Audrey Hepburn, men jag vet inte riktigt... Är jag det? Jag tycker att ögonbrynen, munnen och näsan är väldigt likt, men jag vet inte. Vad tycker ni? Bilden på Audrey Hepburn är inte den bästa, men jag orkade inte leta rätt på google.se efter en bild som var så lik som möjligt som min bild.

är jag inte lite lik audrey hepburn?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.