Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Fusk


Jag vet fyra tjejer i klassen som fuskar. I min klass är vi 9 tjejer totalt, tror jag. Jag tycker det är lite ovanligt att tjejer fuskar, jag tror nog att det är mer tjejer än killar i klassen som fuskar. Det är lite intressant faktiskt.
Den första tjejen har jag fått reda på genom min förra bästis, det var för cirka 2 år sen. Jag ser att hon fuskar fortfarande, tittar i boken och så när det är skriftliga läxförhör.
Tjej nummer 2 brukar skriva av andra på läxförhören och hon struntar i läxor totalt nuförtiden. Hon festar mest med sina vänner och så "behöver hon alltid låna pennvässare" på läxförhören. Hon berättade för mig för några dagar sen att hon brukar fuska på tyskan så ja, jag vet det.
Den tredje tjejen har frågat mig några gånger ifall vi ska fuska ihop, men jag har inte varit intresserad. Jag menar, jag behöver inte fuska - jag är duktig ändå.
Den fjärde tjejen kopierar saker från internet och ja - hon lyckas bra i skolan på det sättet.

Jag tycker inte det är okej att fuska, om man inte har övat på läxan så är det bättre att tala om för läraren hur det ligger till än att fuska på provet. Fusk är aldrig bra, och om man fuskar ofta kan det vara svårt att ta sig ur den cirkeln. Fuskare blir också ofta avslöjade till slut, och det kan leda till en mängd olika negativa konsekvenser.


Kommentarer
Postat av: emmi

nej fuska är aldrig rätt!

btw, om du har tid får du gärna kika in min senaste modeskiss på bloggen :)

2009-11-12 @ 22:19:44
URL: http://eyegasm.devote.se
Postat av: Linnea

Hejj!

Skulle du vilja att jag designade din blogg?

Det är gratis!

Kram <3

2009-11-13 @ 17:03:51
URL: http://prinsessalinnea.blogg.se/
Postat av: jenny

fult att fuska.. :o fast det har jag gjort förr..haha

2009-11-13 @ 18:28:05
URL: http://jnyyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.