Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

"Jag är inte tillräckligt brun!"

Det värsta jag vet med sommaren är alla dessa bilder på bilddagboken, facebook, alla bloggar... På magar. Före och efter bilder. Jag ogillar det verkligen.
Jag har ingen fobi för magar. Det jag känner ett starkt ogillande för är bildtexterna till, ni vet - "jag är inte tillräckligt brun" och "jag är jättetjock" (fast de inte är det) och "ja, jag vet att jag är ful i bikini, kommentera det inte!". Vart har allt självförtroende tagit vägen egentligen?
Jag solar/badar nästan aldrig på sommaren. Dels för att jag aldrig blir sådär fräscht brun, jag får en konstig röd/blek nyans och den vill jag helst slippa. Jag tycker inte det är så roligt heller för den delen att ligga på stranden 5 timmar i sträck och bilda hudcancer i en längre utsträckning.

Jag har ingenting emot solande i lagom mängd och självförtroende därpå. Men dåligt självförtroende - det kan vi skippa!

Om ni vill se riktiga såna där magar kan ni googla på "mage". Dock så är det mest tjejer som lägger ut såna bilder. ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.