Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Mitt Australien-arbete som jag gjorde i 6:an.

Hej!

På SO:n i 6:an så jobbade vi med alla världsdelar. Vi hade (och har fortfarande) en väldigt bra SO-lärare, så vi får nästan alltid göra roliga saker.
När vi jobbade med världsdelarna fick vi göra olika saker. Med Nordamerika hade vi en poängjakt. Beroende på hur mycket poäng man samlade ihop och hur nogrann man var kunde man få G, VG eller MVG. Jag fick MVG på Nordamerika.
När vi höll på med Sydamerika fick vi skriva resedagbok, alltså låtsades vi att vi åkte runt i Sydamerika! Det var intressant och passade mig perfekt. Jag älskar ju att skriva.
Med Australien fick vi göra ett häfte med kartor, texter och så. Det är det som är här nedanför.
Med Afrika, Asien och Europa har jag glömt bort vad vi gjorde, jag tror vi körde lite mindre projekt i alla fall.
tog bort mitt efternamn ^^
Framsidan på mitt Australien-häfte. Jag har målat svart över mitt namn på Paint, ni behöver ju inte direkt veta mitt efternamn. I alla fall så är djuret på bilden en Koala.
text
Lite fakta.

text
Mer fakta.


Australiens flagga.

Karta över Australien och de närliggande öarna.


Lärarens kommentar.
kommentaren är skriven utav mike
Fortsättning på lärarens kommentar. :)

Nu vet ni hur mina arbeten ser ut och lite hur arbetet fungerar i min skola!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.