Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Fjortisar är det nya.

Överallt är de. Små flickor runt 10 år går runt och plutar med läpparna. Nej, man behöver faktiskt inte vara 14 år för att vara fjortis. Inte alls.
Jag skymtar en lite äldre tjej. Hon är kanske runt 17-18 år och ser lika fjortis ut hon. 96-jeansen är på och hon bär en äkta Louis Vitton-väska. Läpparna är ljust rosa i ett tjockt lager och det liknar bodybutter. Är det bodybutter? Jag är inte riktigt säkert.
Flickorna i små linnen svansar runt inne på Gina tricot och shoppar upp sin månadspeng för att sedan rusa till föräldrarna och kräva mera pengar. I händerna håller de rosa-röda walkmanmobiler och tar mängder med egokort att lägga ut på bilddagboken, playahead... Gärna på Kamrat också. Det är väl alltid roligt om någon 44-årig pedofil säger att man är sexig, oh my gaaash. Och då får man ju en till anledning att skriva med överdrivet många h:n och w:n och å:n. Jahhhwh.
Håkan Hellström på somrarna på Gröna lund. "Känn ingen sorg för mig Götebooooorg." Flickorna tränger sg fram närmare och närmare och skriker. Ambulanserna kör fram och tillbaka, om och om igen. Samma gamla visa varje sommar. Ambulansförarna muttrar om "fjortissomrar" när de hör Kick!-musiken och Håkan Hellström spelas om och om igen. Om och om igen.
Och...Jag håller faktiskt med ambulansförarna. Fjortisar, ja det är vad de är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.