Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Tänk att kunna försörja sig på bloggandet...

Hej damer och herrar!

Idag fick jag en framtidsvision i huvudet. Den föreställde mig, cirka 16 år gammal som stod på en scen och fick ta emot ett Blog awards-pris. Den visionen har hållt sig kvar i mitt huvud hela dagen. Varje gång jag tänker på det blir jag lycklig i hela kroppen.
Jag drömmer - precis som så många andra - om att bli en känd bloggare som kan försörja sig på bloggandet. Eller - jag vill i allafall få kommentarer och bli någon som folk ser upp till. Jag vill bli en förebild.

Jag har i hela mitt liv kämpat för att vara någon som ser till att andra mår bra, hjälper till med diverse problem och en person som alltid finns där för alla hela, hela tiden. Det som jag tycker är mest hemskt är att de som är snälla och vänliga ofta blir förbisedda - det är ju tydligen inte så tufft att vara vänlig nuförtiden.
Jag har också ett behov av att synas och jag vill också ha uppmärksamhet. Det är därför jag bloggar, är medlem på gosupermodel.se osv. Jag vill också synas, jag vill också lyckas.

När jag började blogga 2007-2008 någon gång så mådde jag inte alls bra. Då var bloggandet ett sätt för mig att fly från mitt riktiga liv, och det funkade bra. Jag flydde och flydde och till slut var jag ensam - jag mot världen. Jag började må ännu sämre - ungefär så som jag mår nu. Allting är bara jobbigt, till och med att kliva upp ur sängen och att försöka se framåt. Jag har förmodligen alldeles för mycket tankar, och är alldeles för isolerad för att kunna börja må bra igen.
Innan, när jag mådde bra var jag med mina vänner minst 3 gånger i veckan, ibland 5-6 dagar. Nu är jag inte med vänner längre, för jag orkar inte anstränga mig när alla ändå är falska. Alla sviker till slut ändå. För nuläget så är mitt mål att komma igång igen med allting. Det första jag ska göra är att försöka må bra igen - och såklart fortsätta med bloggandet. Jag tror att jag kommer att börja må bra snart igen, jag tror det bara är det att jag måste kämpa. Jag flyr inte från mina problem längre - jag försöker så gott jag kan nu.

Jag har en bästa vän, så jag är inte helt ensam. Det är en internetvän till mig och hon betyder allt för mig. Sofia heter hon och hon är en stor del av mitt liv. Sofia är den enda som jag litar på och jag kommer alltid att göra det. Även om hon inte vill vara min bästa vän längre så kommer jag att älska henne. Sofia är otroligt fin.

Lolli♥


Kommentarer
Postat av: Emma - Bloggdesign & Foto

Sv: Taack bästa Louice <3

Har du fått mitt mejl? Var strul när jag skulle skicka det, va ganska länge sen nu xD Du har samma mejladress fortfarande va? :D

2009-09-29 @ 18:03:50
URL: http://eemmaapetersson.blogg.se/
Postat av: Areyanna

Det är inte lätt ibland, ibland får man se till det positiva i det lilla, till det man har å inte till det man inte har, en äkta vän är bättre än 100 falska, .. Alla sviker inte heller även om det känns så eller har varit så, det gäller att hitta dem som är värda ens tid och som har förmågan att ge tillbaka lite av det man ger och att uppskatta dej för den du är och värdesätta dig och din tid* You´re gonna be fine, du har alla redskapen inom dig! Ingen kan göra dig lycklig förutom du själv, det finns folk omkring dig som kan stötta dig på din väg och förgylla ditt liv men din egen lycka står du själv för=) Lycka till på din väg=)

2009-09-30 @ 02:55:41
URL: http://areeyanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.