Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

abc

Vi använder svenska mycket. Vi pratar, vi skriver, och sedan använder vi engelska och andra språk. Vi använder oss inte ofta av svenska till 100%, vi bryter gärna på engelska och vi använder gärna engelska förkortningar. "Fifty/fifty", "away from keyboard", "be right back", "to be honest", "i love you" - men vi använder ju uttrycken i förkortningar. Vi skriver "afk" och "tbh" utan att egentligen fundera på vad det är vi skriver. Jag tror att många uttalar det som det står också, uttalar tbh som tbh och inte som "to be honest".
Varför förstöra allt vackert i världen genom att förkorta det? Jag hatar förkortningar. Fast inte på msn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.