Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Godisägg

Idag var det skola igen efter påsklovet, easterholiday! Det var okej, ganska slapp dag. På tyskan hade vi någon ägglek då vi var i lag. Varje lag fick turas om att slå med en tärning, och varje nummer hörde ihop med ett verb. Sedan fick man verbet + ich, du, sie, er, es, wir, ihr, sie eller Sie och skulle böja det så att det passade ihop, tex "Ich schlafe". Laget satsade godisägg innan det slog tärningen, man fick satsa ett eller två. Sedan fick man skriva ner verbböjningen och om man hade rätt fick man tillbaka sina godisägg + ett eller två till (beroende på hur många man hade satsat). Om laget hade skrivit fel blev det av med ägget det satsat. Sedan fick varje lag godisarna, mums! Chokladägg är jättebra, och snälla tyskalärare också! Jag tycker vi borde leka den leken varje lektion, vilket några andra i tyskagruppen också tycker - men problemet är att i nian skulle vi antagligen rulla ut från lektionerna. Haha, fick mig ett gott skratt när jag tänkte på oss rullande åt från tyskan. ;)

Vädret är verkligen härligt ute nu, tycker ni inte? Det ska tydligen vara sol hela veckan, låter härligt. Om två månader minus två dagar är det skolavslutning, 10 juni. Det är just i den perioden som det brukar regna mycket... Toppen! Jag hatar regniga och mörka skolavslutningar, är det inte på skolavslutningar som man ska dansa runt i gula klänningar och blommor i håret?!? Nej, nej - så firar jag inte att ännu ett skolår är över. Jag klär mig mycket hellre i bästa klänningen (jag brukar planera det max två dagar innan avslutningen) och går ifrån kyrkan så fort jag kan. Avslutningar är inte så kul, vad ska man säga till sina klasskompisar och lärarna egentligen? "Tack för ännu en underbar termin med dig, min vän" och en puss på kinden kanske? Jag är verkligen glad för att det inte går omkring så nuförtiden.

När skolan börjar igen blir det sämre uppdatering. Jag försöker att uppdatera så mycket som jag hinner med och orkar med, naturligtvis. Jag tror att det kommer bli mycket musiktips nu. Vår/sommar och musik är en bra blandning. Jag lyssnar ofta på Håkan Hellström, Kent och Markus Krunegård på våren och sommaren. Förra året var nog kräm (så nära får ingen gå) med Kent sommarens låt enligt mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.