Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Hemkunskap och koskit

Idag var det elevens dag och hemkunskap. Förmiddagen spenderades med att gå igenom idéer till skolträdgården och att vara ute i skolans trädgård. Det snöade ute och jag tyckte det var riktigt kallt även fast jag hade en tjock jacka och vantar på mig. Vi vände på jorden i landen och sedan la vi på gödsel, eller koskit som läraren sa. Hon stod där och "här behövs mer koskit" och jag försökte låta bli att grimasera... Usch, inte trevligt.
På eftermiddagen bakade vi morotsmuffins, mums! Men de här muffinsen blev inte så bra, och inte mockarutorna med kokos på heller. Det blir mjukt och kladdigt... Jag föredrar att baka och laga mat hemma.

Dagen var helt okej, om man bortser från lite bråk med några såkallade vänner. Men jag orkar inte bry mig och ta åt mig, för jag har inte gjort något fel. Jag förstår inte hur de kan stå där och säga att "vi skulle aldrig prata skit om varandra" när det är precis det de gör. Jag är som någon mittpelare som hela tiden får vara i centrum, och jag accepterar inte det här. Det ska ingen göra.

Förresten! Idag har jag och Sofia varit vänner på internet i 2 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.