Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

VALBORGSMÄSSOAFTON

Idag är det valborgsmässoafton, inte för att jag brukar fira den direkt. I min familj firar vi jul, påsk, midsommar och allhelgonaafton. Fast allhelgonaafton är ju egentligen ingenting man firar. Man tänker ju mest på de döda, kanske tänder ett ljus på kyrkogården. Alla hjärtans dag, mors dag och fars dag är ju kommersiella dagar, men mors dag och fars dag tycker jag är bra! De har ju i alla fall ett vettigt budskap - till skillnad från haloween.

Idag har jag varit i skolan. Jag gjorde en sak som jag verkligen är glad över, mer om den imorgon. Annars har det varit en vanlig dag i Cheyens liv. På SO:n kom två stycken och delade ut Nya Testamentet. Man fick välja om man ville spara den eller lämna tillbaka, jag sparade min. Man får ju den ändå som en present och en present är till för att tas emot. Jag ser heller ingen mening med att lämna tillbaka den, den kan ju alltid vara bra att ha när vi jobbar med religion i skolan.

På eftermiddagen åkte jag med mina föräldrar på några ärenden. Först köpte jag och mamma garn och en babyfilt. Garnet är till ett björngosedjur och en halsduk (halsduken ska stickas med stickor 17). Efter det åkte vi till godisfabriken och köpte godis. Sedan åkte vi och handlade mat. Efter det åkte vi hem. Då fikade jag och mamma på varsin mazarin och efter det hjälpte mamma mig att lägga upp maskor till björnen. Nu har jag stickat 11 varv.
Ikväll blir det Talang på tv och hemmagjord pizza - mums! Ni får ha en jättebra valborgsmässoafton, oavsett var ni befinner er ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.