Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Alla hjärtans dag


Jo, jag vet att det är några dagar kvar till alla hjärtans dag. Men jag har ändå lust att skriva ett inlägg om den dagen nu.
Alla hjärtans dag har sitt ursprung i traditioner runt Sankt Valentin, ett helgon under medeltiden i Frankrike och England. Alla hjärtans dag har firats länge, och firas också med namn som valentindagen och Sankt Valentins dag. Man började fira denna dagen under 400-talet i den katolska kyrkan. Romantiken får man ihop genom att fåglar hittar sin partner i mitten av februari (under medeltiden trodde de detta).
I Sverige är alla hjärtans dag en kommersiell dag, med mycket kärlek och geléhjärtan! Bra tips på presenter man kan ge till nära och kära kan vara handgjorda kort, en chokladask eller kanske en röd ros?


En rolig idé kan vara att lära sig kalligrafi och skriva det på kortet till din kärlek! Det är alltid mer uppskattat än ett färdigtryckt kort från närmaste mataffär...

...Men choklad är alltid uppskattat - oavsett var den kommer ihåg!
Vet ni att man blir glad av choklad?


Kom ihåg att du inte behöver ha en pojkvän/flickvän för att vara lycklig på alla hjärtans dag! Varför inte ordna en filmkväll med kompisarna eller ge dina vänner en present? Garanterat uppskattat!
Dessutom behöver inte en present vara dyr. Hembakade muffins duger gott och väl. ;)







Love to you,
cheyen











Kommentarer
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

sv: Ja precis;D

2010-02-09 @ 19:27:02
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.