Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Skrivet av mig

Nattens skymning är som värst
Stilla betraktande i mörkret
Kikarsiktet räcker långt
Men ändå är det inte ens tillräckligt

Jag vet att det är långt till dig
Men det är närmare än du säger

För världen är stor
Men varje kontinent varje land
Är närmre än vi tror
Det gäller bara att tro på sig själv

Varje dag är som ett lotteri
Lycka av och lycka på
Jag är lycklig nu
Men lyckan gör inte att jag glömmer allt
Det är fortfarande otroligt kallt

Jag vet att det är långt till dig
Men det är närmare än du säger

För världen är stor
Men varje kontinent varje land
Är närmre än vi tror
Det gäller bara att tro på sig själv


Bebyggelsen är klar
Det kommer inte att bli mer
I denna stad i alla dar
Vi mörkret sakta se

Varje dag släcks en lampa ner i stan
En okänd familj lämnar livet och satsar på
Lyckan nånannanstans
Men om det ska gå så här, vart ska jag då ta vägen?
Ska jag dö med stan?

En mackbutik stängs ner
Kommunförmäktige och alla tunga val,
Är det slutet eller är det mer?
Jag vill leva här, jag vill dö här
Men skolorna stängs ner
Det är bara att inse, att samhället bryts ner

Varje dag släcks en lampa ner i stan
En okänd familj lämnar livet och satsar på
Lyckan nånannanstans
Men om det ska gå så här, vart ska jag då ta vägen?
Ska jag dö med stan?

Barnen byter skola
Engelska hit och franska dit och tyska är nåt för oss
Matpriserna blir höga
Det är bara att acceptera 20,95 för mjölken
Väggarna i ghettot, nerklottrade som aldrig förr
Men vem ska tvätta bort allt det, när vi tillsammans dör med staden?

Varje dag släcks en lampa ner i stan
En okänd familj lämnar livet och satsar på
Lyckan nånannanstans
Men om det ska gå så här, vart ska jag då ta vägen?
Ska jag dö med stan?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.