Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

I'm a fake


(Lyssna på musiken när ni läser inlägget.)


Jag skulle aldrig kunna fejka någon jag inte är.
Jag förstår verkligen inte meningen med att fejka någon äldre, vackrare, mer intelligent människa. Du är fortfarande samma människa, och när lögnerna brister kan det få endel konsekvenser. Jag tror inte att du vill bli polisanmäld för att du har kopierat en bild från "Emma", 16 och sagt att det är du? Jag tror inte att du vill fortsätta blogga på din blogg/vara medlem på den hemsidan när lögnerna brister - du kanske till och med blir bannad därifrån. Tänk om det är din favorithemsida och du blir bannad därifrån för att du har fejkat någon annan? Det är helt sjukt.
Det är skillnad på att ljuga om sin identitet och att inte ge ut sin identitet.
Jag tror att folk hellre är vän med någon som inte har sagt någonting om vem den är, än med en platinablond toppmodell som har MVG i alla ämnen, flera miljoner på banken, diamantörhängen, 150 vänner och 3 pojkvänner på samma gång. Ingen är perfekt, och man väljer själv ifall man vill berätta om vad som är perfekt och vad som inte är lika perfekt. Själv berättar jag ungefär 50/50, men bara för det behöver jag inte göra min blogg deprimerande och tråkig. Man kan berätta om sina misstag på positiva sätt, man behöver inte skriva med en deprimerande ton bara för att man gjort någonting som kanske inte var så bra!

Jag känner endel som fejkat sin identitet. Jag har blivit lika ledsen varje gång när dessa personer har erkänt det. Jag har undrat hur jag inte har kunnat märka det, och mått dåligt över det. Förtroendet för dessa personer kommer aldrig bli det samma. Personerna har sagt förlåt men ett förlåt räcker inte alltid. Ett förtroende är någonting stort, och det går inte att återfå med en gång. Men jag är fortfarande kompis med endel av de här människorna. (Då är det främst människor över internet.)

Jag tänkte visa ett scenario som skulle kunna vara verkligt. (Namnen är påhittade.)
Bengt, 51 år har ett stort intresse för yngre tjejer. Tyvärr blir de flesta inte attraherade av en äldre man på internet, så han bestämmer sig för att registrera sig på en hemsida där det finns många tjejer. Han skriver att han är 17 år och snart får han flera meddelanden från tjejer i den åldern. Alla tjejerna har bilder på sig själva och Bengt faller för en tjej som är 16 år gammal. Hon bor dessutom i närheten så han frågar om de ska ses. Hon ville gärna träffa honom, och Bengt föreslår att de ska träffas på en ganska öde plats ute i skogen.
Flickan kommer dit och blir våldtagen.

Min kommentar: Det här är verkligen inte okej! Visserligen ligger endel i flickans ansvar också, man ska aldrig träffa någon på en öde plats eller stämma träff med en okänd människa man inte känner.


Om denna texten stämmer in på dig tycker jag att du borde tänka om. Kommer du att bli lyckligare genom att vara någon annan än den du är? Vad kan det få för konsekvenser? Varför gör du det? Mår du bra av det?
Ärligheten varar längst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.