Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Tjenare människor

Idag har det varit en hyfsat bra dag i skolan, på svenskan började vi se på 2012. Specialeffekterna var jättehäftiga! Jag satt och var helt "wow" hela tiden, dock så var jag väl inte fullt ut glad eftersom att jag vet att jag missat en sak på svenskaprovet, säkert mer. Men jag var så inställd på supinum att jag glömde bort att futurum fanns, typiskt mig! Ibland är jag en sådan plugghäst, men på proven glömmer jag alltid bort det! Ja, ja - läraren et förhoppningsvis om att jag kan det. Hoppas jag.
Nu sitter jag och övar på de oregelbundna verben i engelska, 13 stycken denna gången. Jag tycker det är helt okej, de här verben var enkla. Det finns värre verb, men dem har jag inte träffat på så mycket än. Hoppas jag inte gör det på ett tag heller. Jag tycker att freeze, froze, frozen räcker för mig. Än i alla fall, vad positiv jag är!

Jag ska försöka att öva på NO:n lite också, men det beror på om mamma har tid att förhöra mig eller inte. Jag är verkligen glad att mina föräldrar har tid att förhöra mig, det är guld värt. Det får mig att kämpa på, jag vill ha bra resultat och det bästat sättet brukar vara ifall någon tittar av hur mycket jag kan. Men jag tror att NO:n ska gå bra, jag hann öva lite idag i skolan och det mesta börjar sitta. Men självklart är NO-prov svårare än prov i svenska. Eftersom att jag är svensk sitter ju svenskan inne i mig (jag har svenska i blodet, oj jag skar mig på ett papper och kan fuska på provet, fniss) har jag ju enklare för det än för tex engelska och tyska.


Det här blev ett totalt onödigt inlägg som antaligen en person kommer att läsa (kommentera om det är du)  men jag är jätteglad ändå. Det viktigaste för mig just nu är att skolan går okej, att det snart är påsklov och att jag har ork och lust att blogga! Det värsta som finns är när jag känner mig helt down och då har jag absolut inte lust att blogga! Men blogg är inte världens snyggaste, bästa blogg men jag älskar den trots allt. Jag skulle aldrig kunna blogga på någon blogg jag inte älskar, då skulle jag inte heller skriva inläggen med kärlek! ♥ Inlägg som inte är gjorda med kärlek är nog det mest tragiska som finns i bloggatmosfären.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.