Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Frankrike

Mitt namn är Emma (Emmis har ni säkert hört talas om?) och jag ska blogga om Frankrike. Cheyen ville ha ett gästblogginlägg och hon tyckte att jag kändes "aktuell". Fin komplimang?!?

Min mamma är fransk och släkten på hennes sida är fransk. Jag besöker Frankrike 6-7 gånger per år ungefär. Jag kan tala franska lika bra som svenska.
Jag trivs i Frankrike och kommer att bo där som vuxen. Det går inte att jämföra Sverige med Frankrike. Båda länderna är helt olika varandra. Språken är också helt olika varandra. Jag älskar allt i Frankrike. Shoppingen, klimatet, maten, språket... Faktum är att franska baguetter är det godaste jag vet! Då har vi inte ens talat om chevré, crepes och sniglar. Sniglar är väldigt gott. Jag äter alltid det när jag är i Frankrike.
När jag ska köpa kläder i Frankrike besöker jag alltid Chanel och Sonia Rykiel. Jag tycker att avenue Montaigne är det bästa området för shopping, men jag brukar besöka rue François Ier också.

Eiffeltornet är en fantastisk sevärdhet. Jag har varit uppe i Eiffeltornet över 20 gånger. Om man är i Frankrike måste man besöka det, annars går man miste om någonting stort.

Bonne chance en France! (Lycka till i Frankrike!)

Kram, Emmis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.