Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Okej, en fråga & ett svar.

Jag får mejl från er läsare ibland, [email protected] är adressen. Jag tycker att mejl är jättemysigt och jag svarar alltid på alla trevliga och söta mejl jag får! Ibland får jag också frågor, och här ska ni få svaret på en fråga jag brukar få.

Känner du alla dina vänner online? Varför är det bra med internetvänner?
Svar: De som jag skriver om på bloggen som Sandra, Emmis, Adrian, Paulina, Blondiie osv känner jag på internet. Jag nämner mina klasskompisar då och då, dock är det inga jag känner särskilt bra. Jag skiljer mig från mängden och känner inte att jag har så mycket gemensamt med någon i min klass.
Internetvänner är enkla att prata med, och det är enklare att ta upp svåra ämnen med en internetvän än med en riktig vän - face mot face kan vara svårt. Jag har också mycket enklare för att skriva än att prata, haha. Jag har väldigt roligt med mina internetvänner som jag känner att jag har mycket gemensamt med. Jag och Sandra hade ett videosamtal igår, jätteroligt. (Dock var det hon som ringde upp, jag är en fattig chey). Sandra och alla andra internetvänner gör mig lycklig. De är otroliga, allihopa och jag hoppas på att få träffa dem IRL snart. Emmis ligger nog närmast i tur, eftersom att hon bor cirka 1 mil ifrån mig. Kanske på sommarlovet?

MEN, ett stort MEN - du ska aldrig träffa en vän från internet ensam första gången och absolut INTE på en ödslig plats. Ta med en vän eller förälder första gången och kompisen på ett café eller i ett köpcentrum eller liknande. Väldigt viktigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.