Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Orientering

Hej!

Idag har varit en ganska skön dag. På EPA:n behövde vi inte jobba så mycket, vi fick gå till ett annat klassrum tillsammans med alla andra 7:or och lyssna på information om solidaritetsdagen som vi ska ha i slutet av maj. Jag ska jobba hemma, tror det blir i trädgården om mamma och pappa får bestämma... Aja, 150 kr till välgörenhet är värt att jobba för. Dessutom har vi ju verkligen fått reda på vad pengarna kommer gå till. Den här gången känner jag mig mer motiverad än förra året.
På tyskan hade vi läxförhör, jag hoppas att det gick bra. Sedan skrev vi upp svaren på en uppgift på tavlan, och småpratade under tiden. Det är jag och två andra tjejer som kanske ska välja spanska. Jag hoppas att några fler än jag väljer det, blir lite ensamt annars.

På SO:n kom inte vår vanliga lärare, för han skulle ha haft bild egentligen. Då kom vår ena klassföreståndare och sa vad vi skulle göra, och sedan gick han. Alla gick (läs: sprang) till datorsalen och sedan kom våran vanliga lärare ändå (fast han hade lunchrast). Jag jobbade med en ordfläta i alla fall, jag tror den blev bra trots några stavfel...
På NO:n fortsatte vi med broarna, och i min grupp skulle vi skriva budget. Vår ordinarie lärare var hemma pågrund av sjukt barn och vi hade hemkunskapsläraren som vikarie (samma som vi hade igår på syslöjden). Det gick inte så bra för oss att skriva budget. Jag och en annan tjej gick ut för att skriva budgeten, dock började vi kladda en massa saker och rita. Sedan kom en till i våran grupp och satte sig med oss, och då började vi kasta tjejens stora, svarta suddgummi. Efter det gick vi upp till den fjärde personen i vår grupp, och frågade honom om budgeten. Han ville inte erkänna att han hade tagit träpinnar och spagetti från andra grupper, så vi lät honom skriva budgeten på sitt egna sätt... Vår budget stämmer inte alls, vi skulle lika gärna kunna strunta i att lämna in den. Läraren kommer ändå att genomskåda oss.


På sista lektionen var det dags för det hemska som kallas orientering. Jag hatar orientering, jag är dålig på kartor och jag tycker inte om att gå i skogen. Oftast brukar jag bara följa efter någon annan som verkar hyfsad på orientering. Idag hittade jag schysta personer att ta följe med i alla fall, kanon! Det är roligare att gå med någon än att gå ensam, och jag hade för tjocka kläder på mig för att springa. Det blev helt tungt då, haha. Sedan pluggade vi karttecken, och efter det fick man cykla hem. Då skyndade jag mig att duscha och sedan åt jag macka och drack juice. Nu sitte jag här och lyssnar på radio, mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.