Allmänt Blogg listad på Bloggtoppen.se Cheyen -

Tummen upp

Hej!

Idag har det varit en toppendag. Jag känner mig glad och lycklig, utomhus skiner solen och snart är det fredag.  Mina vänner är toppen, skolan är great och jag trivs med livet helt enkelt!
En av anledningarna till att jag är på bra humör är att till hösten kan man välja ett språk till, som man läser i åttan och nian. Man får även betyg i språket, och läser det på håltimmar. Man är även ledig på Elevens Val-dagar och så vidare, eftersom att man har mer lektionstid än andra elever har. Jag älskar språk, och jag kommer att välja spanska till hösten och franska som andrahandsval (tyska läser jag ju redan). Det är ett stort plus att man får betyg i det, dessutom!

En mindre bra sak är att på syslöjden var syslöjdsläraren sjuk. Vi fick en vikarie, hemkunskapsläraren. Om man säger så här - hemkunskap och syslöjd är helt skilda grejer. Vi har fått ha vikarie på syslöjden jättemånga gånger den här terminen, och det tycker jag är dåligt. Jag menar, hemkunskapsläraren är jättebra på hemkunskap, men på syslöjd? Det gick ganska segt framåt med min väska... Aja, sånt är livet. Jag hinner nog färdigt med min väska före sommarlovet i alla fall, om jag inte segar allt för mycket.

Det kommer ett pepp-inlägg to myself senare! Yes, I'm selfish today. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Det är jag som är CHEYEN, 14 år. Jag driver denna bloggen och går alltid att kontakta på [email protected]. Jag älskar bloggandet och bloggar mest för att jag älskar att skriva.